søndag den 3. oktober 2010

SøndagsSamling vol. 4: Skatte fra et samlerhjem

Søndag = Samlerier!

Denne søndag er det atter et besøg i Irene og Fjeders samlinger. Jeg kan ikke sige det nok - jeg er virkelig imponeret over hvad de to mennesker har af skønne sager! Der er så mange skatte at én søndag slet ikke er nok til at vise bare en brøkdel af de fineste skatte fra en svunden tid.


I dag er vi kommet til Fjeders fine samling af bliklegetøj. Irene's gamle pop-up bøger. Kort med hårnåle. - og alle de andre fine skatte der er samlet for enden af regnbuen.

Disse bil-baner er fra før verden gik af lave, og før enhver lille knægt fik egen spillemaskine, facebook-konto og mobil telefon. Gad vide om børn i dag overhovedet ville finde disse morsomme?


Der er også en fin kat, der går tur med sin trillebør når den trækkes op:



Irene har de sødeste gamle pop-up bøger, med lækre illustrationer:

  Super-cute, hvis du spør' mig! 

I Fjeders kæmpe samling af gamle Tivoli præmier, trøstepræmier, små pins etc. fandt jeg denne kat:

 Den sidder stadig på kortet. Gad vide om nogen nogensinde fik den?  

Det sidste for denne søndag er disse fine kopper med ansigter. Irene har en hel hylde fyldt med dem!


Hvad sir' du? Er det ikke bare de fineste skatte de har?

Jeg håber at de vil åbne hjem og kasser med samlerier igen på et andet tidspunkt, for det er da simpelthen et skattekammer af forlængst glemte sager. Er især vild med de fine illustrationer i pop-up bøgerne og på hårnåle-kortene. Labert!


(er jeg den eneste der ikke har kunne uploade billeder til bloggen i dag? Dette indlæg har nu taget mig 3 timer at lave fordi den ikke gad uploade!)

Ingen kommentarer: